LEJRSKOLE

På Salix Skole har man valgt at holde lejrtur for 4., 6. og 8. klasse.

For 4. klasse er det en lejrtur der varer 3 dage med to overnatninger på Sjælland. Lejrturen vælges i samarbejde med elevernes ønsker. Eleverne kommer som regel på tur til Helsingør og Helsingborg, hvor de lærer en del om Danmarkshistorie og om Sverige, der engang var dansk og under den samme konge.

For 6. klasse er det lejrtur på 5-dage indenfor Danmarks grænser (dog ikke Sjælland). Der er tradition for lejrskole til Bornholm. Her har man et ophold på et vandrehjem i Rønne, hvor klassen rykker sammen og oplever solskinsøen med dens smukke natur.

I 8. klasse kommer man på en 5-dages tur til en europæisk storby med fokus på sprog, kultur og historie. Tidligere destinationer har bl.a. været London, Barcelona, Berlin og Rom.