Salix Festdag

Salix Fest er en fast tradition på Salix Skolen siden 2013. Det var en ide, som elevrådet kom med. I starten af hvert skoleår afholdes der en festdag, hvor der bliver solgt hjemmelavet mad, kager, ting og sager som elever og forældre har tilberedt og gjort klar. Endvidere er der forskellige aktiviteter, som de forskellige klasser står for – det kan fx være dåsekast, ansigtsmaling, fiskedam, henna-kunst, salg af slik, popcorn, sodavand og meget mere. Det er en festdag, hvor både elever, forældre og personale er på og hjælper til.

Hvad sker der med overskuddet af de forskellige boder? Overskuddet går ubeskåret til velgørenhed: Projekter, initiativer eller organisationer, som skolen i samråd med elevrådet beslutter sig for at støtte. Dagen er på den måde også med til at lære eleverne om det ansvar, vi har som verdensborgere.

Tidligere er overskuddet gået fx til Time to Help, som er en NGO, til at åbne en brønd i Afrika. I 2019 blev overskuddet doneret til Danske Hospitalsklovne.

I 2021 gik overskuddet til verdensnaturfonden WWF og i 2022 til Red Barnet.