Grøn dag

Grøn dag på Salix skole er en dag, hvor alle aktiviteter foregår udenfor i naturen med fokus på bevægelse, sammenspil, leg og trivsel. Dagen begynder med fælles opvarmning og sjove lege for at få energien i gang og styrke fællesskabet. Efter opvarmningen deles eleverne op i mindre grupper, hvor de kan deltage i forskellige aktiviteter såsom boldspil, samarbejdsøvelser og andre kreative workshops med natur og bevægelse i fokus.

Der kan også være aktiviteter, hvor børnene bliver udfordret på både samarbejde og fysisk aktivitet. Der lægges vægt på, at alle kan deltage, uanset niveau, og at der skabes plads til grin og gode oplevelser. Mellem aktiviteterne er der små pauser, hvor eleverne kan nyde naturen, slappe af og hygge sig med deres klassekammerater.

Dagen afsluttes med en fælles aktivitet, hvor alle samles, f.eks. en stor fælles leg eller en cirkelaktivitet, hvor fællesskabet og trivsel fejres. Fokus er på at skabe glæde, sammenhold og styrke elevernes trivsel både fysisk og socialt gennem sjove og engagerende udendørs oplevelser.